Panaszbejelentés, jogorvoslat

A felhasználó, illetve díjfizető panaszával elsődlegesen a szolgáltató ügyfélszolgálatához, vagy a szolgáltató vezetőjéhez fordulhat. A panaszbejelentés kivizsgálására és az intézkedés megtételére a szolgáltató érintett szervezeti egységének vezetője által kijelölt ügyintéző jogosult és köteles.

Ha felhasználó, illetve díjfizető megítélése szerint a panaszügyintézés során a szolgáltató nem a hatályos jogszabályi és szerződéses előírásoknak megfelelően járt el, akkor jogorvoslatért az alábbi felügyeleti szervekhez fordulhat:

 

  1. Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal

    Cím: 1081 Budapest, II. János Pál pápa tér 7.
    Tel.: (+36-1) 459-7777
    Fax.: (+36-1) 459-7776
    E-mail: mekh@mekh.hu

    Hatáskör:
    – állásfoglalás a távhőszolgáltatás országos, elvi jellegű kérdéseiben,
    – a fogyasztóvédelmi felügyelőségek és a felhasználói érdekképviseletek kérelmére rendelkezésükre bocsátja mindazokat az adatokat, információkat, amelyek a szolgáltatónak a Hivatal által kiadott engedélyéhez kötött tevékenységével és a felhasználói érdekkel egyaránt kapcsolatosak, továbbá a fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladatának ellátásához szükségesek.

    Ügyintézési határidő: 90 nap

  2. Nemzeti Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség

    Cím: 1088. Budapest, József krt.6.
    Levélcím: 1428. Budapest, Pf.: 20.
    Tel.: 1/459-4800
    Fax.: 1/210-4677
    E-mail: fvf@fvf.hu

    Tolna Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

    Cím: 7100 Szekszárd, Szent István tér 11-13.
    Tel.: (+36-74) 510-414
    Fax.: (+36-74) 510-413
    E-mail: fogyved_ddf_szekszard@nfh.hu

    Hatáskör:
    – hatósági árakra vonatkozó rendelkezések betartásával kapcsolatos panaszok,
    – számla panaszok,
    – a szolgáltató ügyfélszolgálati tevékenységével kapcsolatos panaszok,
    – a szolgáltató által alkalmazott elszámolási mérőeszközökkel kapcsolatos panaszok,
    – az önkormányzat jegyzőjének megkeresése alapján a szolgáltató üzletszabályzatának véleményezése.

    Ügyintézési határidő: 60 nap
    A területi fogyasztóvédelmi felügyelőségek elsőfokú határozata ellen benyújtott fellebbezést a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség vezetője bírálja el.

    ALFA-NOVA Kft. Szekszárdi Területi Igazgatóság fogyasztóvédelmi referense:

    Név Bizonyítvány száma Irsz. Cím Telefon E-mail
    Földesi Gyula 0513/2014. 7100 Szekszárd, Sárvíz u. 4. 74/411-657 szekszard@alfanova.hu
  3. Szekszárd Megyei Jogú Város Jegyzője

    Cím: 7100. Szekszárd, Béla Király tér 8.
    Tel.: 74/504-100, 74/504-120
    Fax.: 74/510-251
    E-mail: jegyzo@szekszard.hu

    Hatáskör:

    – a fogyasztóvédelmi felügyelőségek és a felhasználói érdekképviseletek kérelmére rendelkezésükre bocsátja mindazokat az adatokat, információkat, amelyek a szolgáltatónak az önkormányzat jegyzője által kiadott engedélyéhez kötött tevékenységével és a felhasználói érdekkel egyaránt kapcsolatosak, továbbá a fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladatának ellátásához szükségesek,
    – a szolgáltató ármeghatározó tényezői és költségei indokoltságának
    ellenőrzése.

    Ügyintézési határidő: 60 nap
    Az önkormányzat jegyzőjének határozata ellen nincs helye fellebbezésnek. A határozat felülvizsgálatát a bíróságtól lehet kérni. A bíróság az önkormányzatának jegyzőjének határozatát jogosult megváltoztatni.
    Az önkormányzat jegyzője határozatát az energiaellátás folyamatos biztosítása érdekében fellebbezésre tekintet nélkül végrehajthatóvá nyilváníthatja.
    Az ALFA-NOVA Kft. a távhőszolgáltatásról szóló törvényben foglalt előírások szerint együttműködik az országos és a helyi fogyasztóvédelmi szervekkel és a helyi fogyasztói érdek-képviseletekkel az illetékességükbe tartozó kérdésekben. A közérdekű adatokat hozzáférhetővé teszi, valamint a felhasználókat, illetve díjfizetőket érintő tervezett intézkedésekről tájékoztatást ad.
    Általában a fogyasztók társadalmi érdek-képviseleteinek minősülnek azok a társadalmi szervezetek, illetőleg szövetségek, amelyeket a fogyasztók az egyesülési jogról szóló 1989.évi II. törvény alapján kifejezetten a fogyasztók érdek-képviselete céljából hoztak létre és annak megfelelően működtetnek. A társadalmi érdekképviselő a felhasználó, illetve díjfizető által kezdeményezett egyéni ügyiratokba csak a felhasználó, illetve díjfizető beleegyezésével tekinthet bele. A tudomására jutott adatokat köteles az üzleti titokra érvényes módon kezelni.
    A fogyasztóvédelmi szervek, fogyasztói érdek-képviseletek által kezdeményezett ügyek, továbbá a felhasználói, illetve díjfizetői panaszok ügyintézési és válaszadási határideje a szolgáltató részéről egységesen 30 nap.